A
A

İKAMET İZİNLERİNDE YENİ DÖNEM

“İkamet İzni Başvurularında Göç-Net ile Yeni Dönem” konulu toplantı düzenlendi. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Konferans Salonunda yapılan toplantıya, Göç İdaresi Genel Müdürü Sayın Atilla TOROS, Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanları, Türkiye’de en çok vatandaşı ikamet eden 52 ülkenin misyon temsilcileri ve en çok ikamet başvurusu alınan İstanbul, Antalya, Aydın ve Hatay illerinden 15 ilçe kaymakamı katıldı.
Göç İdaresi Genel Müdürü Sayın Atilla TOROS  toplantıda yaptığı konuşmada, Göç İdaresi'nin 18 Mayıs 2015 tarihi itibarıyla 81 ilde, İl Göç İdaresi Müdürlükleri vasıtasıyla hizmet vermeye başlayacağını belirtti. Yeni kurulmuş bir kurumun, kendi bilişim sistemini sıfırdan oluşturmasının önemine değinen TOROS, "Göç-Net aracılığıyla ilgili kurum ve kuruluşlar arasında bağlantı kurulacağını, ülkemize yasal yollarla gelmek isteyen yabancılar için işlemlerin daha pratik yollarla nihayete erdirileceğini ifade etti.
2014 yılında, düzenli göç yönetimi başlığı altında 200 bin yabancıya ikamet izni verildiğini ve Türkiye’de yaklaşık 400 bin ikamet izinli göçmen bulunduğunu belirten Genel Müdür ikamet iznine ilk defa başvuracaklar ile ikamet izni türleri arasında geçiş yapacaklar için merkezi randevu sistemi; mevcut ikamet izni türü değişmeksizin sadece ikamet iznini uzatacaklar için ise e-uzatma sistemi geliştirildiğini ifade etti.
Sayın Atilla TOROS’un konuşmalarının ardından yapılan sunumlarda, yeni dönemde ikamet izinlerine ilişkin iş ve işlemlerin internet üzerinden yapılması ve yabancıların daha kaliteli ve hızlı bir şekilde işlemlerini gerçekleştirebilmesi için geliştirilen yeni sistem  hakkında kapsamlı bilgiler verildi.
Toplantı soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.

21159   |   25/05/2015
Bu İçeriği Paylaş   |   Sayfayı Yazdır

Resim Galerisi