Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
    • Deutsch
    • русский
    • العربية
    • فارسی
Göç İdaresi Başkanlığı
Göç İdaresi Başkanlığı
  • BAŞKANLIĞIMIZ

    Başkanlığımız

    T.C.İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı

    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR

    Yabancılar

    Göç Çeşitleri ve Yabancıların Statüleri Hakkında Bilgi

    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM

    Gündem

    Güncel Haber, Duyuru ve Faaliyetler

    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER

    İstatistikler

    Göç Alanındaki Güncel Sayılar

    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM

    İletişim

    Göç İdaresi Başkanlığı ve Taşra Teşkilatı İletişim Bilgileri

    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi
Ara
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
        • Stratejik Planlar
        • Performans Programları
        • Faaliyet Raporları
        • Bütçe Bilgileri
        • Mali Tablolar
        • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
        • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi
 

YİMER 157, Acil Yardıma İhtiyaç Duyan 15 Bin 619 Hayatın Kurtarılmasını Sağladı

22.08.2024
Göç İdaresi Başkanı Atilla Toros, Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) 157’nin insan ticareti, aile içi şiddet ve göçmen kaçakçılığı da dahil olmak üzere çeşitli suçlardan mağdur olanlara yönelik acil yardım ve ihbar hattı olarak da hizmet verdiğini belirterek, faaliyete geçtiği günden bu yana 15 bin 619 kişinin, bu merkez aracılığıyla kurtarıldığını bildirdi.

Başkan Toros, Anadolu Ajansı (AA) muhabirine yaptığı açıklamada, YİMER 157’nin faaliyete başladığı 20 Ağustos 2015 tarihinden itibaren geçen 9 yıl süresince önemli çalışmalar yürüttüğünü belirtti.

YİMER 157’nin acil durumlar için 7/24 hizmet sunduğunu aktaran Toros, insan ticareti, aile içi şiddet ve göçmen kaçakçılığı gibi çağrıların kolluk birimleriyle koordine edildiğini söyledi.

Acil durumlarda, “1” tuşuna basarak doğrudan yardım hattına geçilebileceğini belirten Başkan Toros, Göç İdaresi Başkanlığının Emniyet, Jandarma ve Sahil Güvenlik ile işbirliği içinde düzensiz göçle ve göçmen kaçakçılığıyla kararlı bir mücadele yürüttüğünü anlattı.

Başkan Toros, mücadelenin medeniyet değerleri, insan hakları ve hukuka dayalı bir göç yönetimi anlayışıyla yürütüldüğünü kaydetti.

YİMER 157, 909 Acil Yardım Çağrısı Aldı

Başkan Toros, “YİMER 157, bu göç yönetimi anlayışından hareketle insan ticareti, aile içi şiddet ve göçmen kaçakçılığı da dahil olmak üzere çeşitli suçlardan mağdur olanları kurtarmada aktif rol oynuyor. Bu kişilerin çağrılarına hızlıca yanıt veriliyor ve konum bilgileri hemen kolluk birimleriyle paylaşılıyor.” dedi.

YİMER 157 ve kolluk birimleri koordinasyonunda 909 acil yardım çağrısı alındığını bildiren Başkan Toros, “Bugüne kadar 15 bin 619 kişi, bu merkez aracılığıyla kurtarıldı.” bilgisini paylaştı.

Toros, bu yıl içinde ise acil yardım hattı çağrıları üzerinden 231 kişinin kurtarıldığını bildirdi.
 
 
Yabancıların Kanunlarımıza Uygun Olarak Ülkemize Gelmesini İstiyoruz

Başkan Toros, yabancıların kanunlara uygun olarak Türkiye’ye gelmesi, kalması ve ayrılması gerektiğini belirterek, yabancılarla Türkiye’nin menfaatleri doğrultusunda ve mevzuata uygun şekilde süreklilik arz eden bir iletişim kurmayı istediklerini kaydetti.

Yabancıların Türkiye’ye olan ilgisinin arttığını belirten Başkan Toros, bu hareketliliğin hukuka uygun gerçekleşmesini istediklerini vurguladı.

Başkan Toros, 1 milyon 104 bin 353’ü eğitim, sağlık, turizm ve çalışma gibi nedenlerle Türkiye’ye gelip ikamet izniyle kalanlar ve ülkesini terk etmek zorunda kalarak Türkiye’ye sığınanlarla birlikte toplam 4 milyon 425 bin 230 yasal kalış hakkı olan yabancı bulunduğunu söyledi.

Öte yandan, Başkan Toros 2023 yılında Türkiye’ye gelen yurt dışı ziyaretçi sayısının 56 milyon 693 bin 837 olduğunu belirtti.

Başkan Atilla Toros, YİMER 157’nin uluslararası yatırımcılar, uzmanlar, bilim insanları ve sığınma talep edenler gibi Türkiye'deki tüm yabancılara bilgi desteği sunan bir çağrı merkezi olduğunu anlattı.

Başkan Toros, YİMER’in hafta içi 08.00-18.00 saatleri arasında bilgi hattı olarak, acil yardım hattı olarak ise 7/24 hizmet sunduğunu aktardı.

9 Yılda 23 Milyon 106 Bin 62 Çağrı Aldık

YİMER 157 aracılığıyla vize, ikamet izni, uluslararası ve geçici koruma gibi Başkanlığın görev alanına giren konularda bilgi verildiğini ve yönlendirme yapıldığını ifade eden Toros, YİMER 157 sesli çağrının ve internet sitesinin yanı sıra Webchat, e-posta ve sosyal medya kanalları üzerinden gelen başvuruları da yanıtladıklarını söyledi.

Faaliyete geçtiği tarihten bu yana 23 milyon 106 bin 62 çağrı aldıklarını belirten Başkan Toros, YİMER 157’nin “En İyi Acil Servis Hizmetleri” kategorisinde 9 uluslararası ödül kazandığını ve Türkçe, İngilizce, Rusça, Arapça ve Farsça dillerinde hizmet verdiğini kaydetti.

Uluslararası Öğrencilere Yabancı Temsilcilere Doğrudan Bağlanabilme İmkanı Sunduk 

Başkan Toros, YİMER 157’ye en fazla ikamet izni konularında bilgi talebi geldiğini, ayrıca uluslararası öğrenciler için YÖK ile protokol çerçevesinde öğrencilere, yabancı temsilcilerine doğrudan bağlanabilme imkanı sunulduğunu ifade etti.

Başkan Atilla Toros, şunları kaydetti: “Göç İdaresi Başkanlığı olarak, ülkemizin yükseköğretimde uluslararasılaşma hedeflerine daha hızlı ulaşmasına katkı sunmak amacıyla çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. YÖK ile yaptığımız protokol bir milattır. Bu kapsamda YİMER 157’yi arayan uluslararası öğrenciler, YİMER 157’yi aradıktan sonra 2’yi tuşlayarak doğrudan kendi konusuyla ilgili olarak yabancı temsilcisine bağlanabilmektedir.”
 

• YİMER 157, 909 acil yardım çağrısı aldı
• 15 bin 619 kişi kurtarıldı
• Acil durumlar için 7/24 hizmet sunuyor

Yabancılar İletişim Merkezi, insan ticareti, aile içi şiddet ve göçmen kaçakçılığı mağdurlarına acil yardım hattı olarak hizmet veriyor https://t.co/9MBL8HEauB pic.twitter.com/uHGLjxN1Uy

— Anadolu Ajansı (@anadoluajansi) August 22, 2024
 

BAŞKANLIĞIMIZ

  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Yöneticilerimiz
  • Teşkilat
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
    • Yurt Dışı Teşkilatı
    • Teşkilat Şeması
    • Etik Komisyonu
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Misyon
    • Vizyon
    • Kurumsal Kimlik
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Stratejik Yönetim
      • Stratejik Planlar
      • Performans Programları
      • Faaliyet Raporları
      • Bütçe Bilgileri
      • Mali Tablolar
      • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
      • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
    • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
    • Göç Tarihi
  • Göç Kurulu
  • Mevzuat
    • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
    • Uluslararası Mevzuat
    • Ulusal Mevzuat
    • Temel Belgeler
    • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
  • Yayınlar
    • E-Katalog
    • Türkiyede Yaşam Rehberi
    • Göç Araştırmaları Dergisi
    • Broşürler
  • Projelerimiz
    • Göç Projeleri
    • Göç Süreçleri
    • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
  • Kariyer İmkanı
    • Göç Uzmanlığı
    • İl Göç Uzmanlığı
    • Staj Olanakları

YABANCILAR

  • Düzenli Göç
    • Vize
    • İkamet
    • Vatansızlar
  • Düzensiz Göç
  • Uluslararası Koruma
  • Geçici Koruma
  • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
  • İnsan Ticareti İle Mücadele
  • Uyum ve İletişim
  • Sıkça Sorulan Sorular
    • İkamet
    • Geçici Koruma
    • Çalışma İzni
    • Uluslararası Koruma
    • Vize
    • İnsan Ticareti
    • Düzensiz Göç

GÜNDEM

  • Haberler
  • Basın Açıklamaları
  • Duyurular
  • İhaleler

İSTATİSTİKLER

  • İstatistikler
  • Raporlar

İLETİŞİM

  • Başkanlık İletişim
  • Merkez Teşkilatı
  • Taşra Teşkilatı
    • İl Müdürlükleri İletişim
    • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
  • Yabancılar İletişim Merkezi
  • BAŞKANLIĞIMIZ
    • Göç İdaresi Başkanlığı
    • Yöneticilerimiz
    • Teşkilat
      • Merkez Teşkilatı
      • Taşra Teşkilatı
      • Yurt Dışı Teşkilatı
      • Teşkilat Şeması
      • Etik Komisyonu
    • Kurumsal
      • Hakkımızda
      • Misyon
      • Vizyon
      • Kurumsal Kimlik
      • Bilgi Güvenliği Politikamız
      • Stratejik Yönetim
        • Stratejik Planlar
        • Performans Programları
        • Faaliyet Raporları
        • Bütçe Bilgileri
        • Mali Tablolar
        • Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporları
        • Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı
      • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
      • Göç Tarihi
    • Göç Kurulu
    • Mevzuat
      • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
      • Uluslararası Mevzuat
      • Ulusal Mevzuat
      • Temel Belgeler
      • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
    • Yayınlar
      • E-Katalog
      • Türkiyede Yaşam Rehberi
      • Göç Araştırmaları Dergisi
      • Broşürler
    • Projelerimiz
      • Göç Projeleri
      • Göç Süreçleri
      • Küresel Göç ve Kalkınma Forumu (GFMD)
    • Kariyer İmkanı
      • Göç Uzmanlığı
      • İl Göç Uzmanlığı
      • Staj Olanakları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
      • Vize
      • İkamet
      • Vatansızlar
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • Gönüllü, Güvenli, Onurlu ve Düzenli Geri Dönüş
    • İnsan Ticareti İle Mücadele
    • Uyum ve İletişim
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • İkamet
      • Geçici Koruma
      • Çalışma İzni
      • Uluslararası Koruma
      • Vize
      • İnsan Ticareti
      • Düzensiz Göç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
  • İSTATİSTİKLER
    • İstatistikler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık İletişim
    • Merkez Teşkilatı
    • Taşra Teşkilatı
      • İl Müdürlükleri İletişim
      • Geri Gönderme Merkezleri İletişim
    • Yabancılar İletişim Merkezi

Göç İdaresi Başkanlığını Takip Edin

    

Göç İdaresi Başkanlığı

+90 312 422 05 00 - Santral

Gizlilik ve Telif

Personel İçin

 Kurumsal E-Posta
© 2025 Göç İdaresi Başkanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız